گل گیسو

بگذار هرقدر که میخواهد سوت بزند... قطاری که از ریل خارج شده تکلیفش روشن است!

گل گیسو

بگذار هرقدر که میخواهد سوت بزند... قطاری که از ریل خارج شده تکلیفش روشن است!

خب دوست دارم!!!






.
- این چیه خط میخیه؟
- نه حروف عبریه،تازه شروعش کردم
- ای بابا توام بی کاریا!!!

.

- وااااای اینو نگاه!!! رشته ت باستان شناسی بود دیگه نه؟
- نه من آموزش زبان میخونم!
- پس این دیگه چیه؟! مثل اینکه خیلی بی کاری بیا یکم بهت کار بدم انجام بدی برام
- نه ترم آخرم حسابی سرم شلوغه این زبون جدیدم که شروع کردم ... د...
- زبونه این؟!!!

.

- حالا گیریم اینو خوندی، چی کاره میشی؟
- کاره ای قرار نیست بشم که دوست دارم پیچیدگی شو
- دوست داشتنو بذار کنار،دوست داشتن نون و آب نمیشه که!!!

.

- نری کافر بشی!!!
- چه ربطی داره آخه؟!!

.

- مثلا میخوای بگی خیلی استعداد داری تو زبان آموزی؟
- نه من فقط...
- اگه راست میگی اسپانیایی بخون!

.

این چند نمونه مکالمه بین من  و دوستام شکل گرفت
البته تعدادش از اینها خیلی بیشتره،اما مضمون همه شون یکسانه، حدودا 1 ماه میشه که یاد گرفتن زبان عبری رو شروع کردم دلیلشم اول فقط و فقط کنجکاوی بود، یادمه یه روز که تو نت دنبال یکسری مطلب راجع به یhودیت بودم بر خوردم به الفبای عبری و این راز و رمز آلود بودن و پیچیدگی الفباش جذبم کرد و عزمم رو جزم کردم که یاد بگیرمش؛ کمی که پیش رفتم بهش علاقه پیدا کردم در حدی که الان حس میکنم که من یه آدم تشنه تو بیابونم و این زبان یه چشمه ی پر آبه!

کاری ندارم که علاقه به این زبان کمی عجیب و غیر معموله،اما چیزیه که در حال حاضر دلم میخواد انجامش بدم!
مهم نیست دیگران یا حتی شما که این متن رو میخونید چقدر بهم میخندین!!
مهم اینه که من هر شب با عشق خط های سر مشقمو پُر میکنم و زیر لب تکرار میکنم : آلف ، بِت ، وِت ، گیمل  ، . . .

نظرات 15 + ارسال نظر
تیراژه دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 22:25 http://tirajehnote.blogfa.com/

سلام
میدونی گل گیسو جان
بعضی ها تکلیفشون با خودشون روشن روشنه
یعنی الان یا بهت میگن به به یا میگم ای بابا..چه کاریه آخه
من از اونام که تلکیفم با خودم روشن نیست
یعنی گاهی دو نفر یا حتی بیشتر از دونفر تو ذهنم با هم حرف میزنن
یکیشون الان میگه خب این چه کاریه؟ یه زبان نسبتا منسوخ .خب اگه به خوندن متون عهد عتیق باشه میتونه ترجمه هاشونو بخونه چه لزومی داره بره زبونشون رو یاد بگیره. پر رمز و رازه؟ خب باشه..که چی بشه آخرش؟
اون یه نفر دیگه ولی میگه نه..مگه ما چندبار زنده ایم؟ چه اشکالی داره یا بهتر بگم چه بهتر که اونطوری که دوست داریم زندگی کنیم حالا اسمش ریسکه خطره تجربه است هر چی که هست. مهم اینه که میخواهی و انجامش بدهی.
و متاسفانه میتونم بگم اغلب اوقات این نفر اول هست که نفر دوم ذهنم را به سکوت واداشته
واسه همینه که خیلی وقتا حسرت میخورم
و همین حسرته بهم میفهمونه که نفر دوم درست میگه
برای همین بهت میگم احسنت آفرین و موفق باشی دوست شجاع من....
و تشکر میکنم برای این پست. که بهم تلنگر زد که هنوز هم دیر نشده..برای اینکه این بار نفر دومم نفر اولمو ساکت کنه..چون صدای نفس های نفر دوم رو میشنوم..خوب خوب میشنوم..وقتایی که یه همچین چیزایی میخونم صدای نفس هاش میپیچه تو گوشم..و این یعنی هنوز امیدی هست برای اینکه دستشو بگیرم و با هاش برم اونجایی که باید..پیش از اونکه دیر بشه.
مرسی رفیق

سلام
دستشو بگیر تیراژه
ببرش اونجایی که دلت میگه
همین کافیه
خوشحالم که باعث شدم صدای نفر دومو بشنوی
ممنونم که اومدی

احمد دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 22:26 http://serrema.persianblog.ir

زیان هر چی بیشتر یاد بگیری خویه
چون یه قسمت از فرهنگ یک جامعه زبانشه
موفق باشی

بله همینطوره
ممنون

آذرنوش سه‌شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 01:47 http://azar-noosh.blogsky.com

ایول شما هم زبان میخونید خوشوقتم

والا به نظر من خیلی هم جالبه . منم بزودی میرم کلای خط نستعلیق با اینکه همه میگن دیونه ام.
ولی این خطه سخته هااااااا ماشالا به ارادت

مگه شما هم زبان میخونی؟
خط نستعلیق که محشره حتما برو منم کار میکنم نستعلیق
نه چرا دیوونه باشی؟ خطاطی خیلی آرامش میده به آدم.
خط نیست عزیزم زبانه،نه وقتی مینویسیش میبینی زیادم سخت نیست الفباش

مهربان سه‌شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 09:31 http://mehrabanam.blogsky.com/

چقدر جالب
یاد گرفتن یه زبان جدی اون هم چه زبان عجیبی
البته به نظر من عجیبه ها
واسه تو که انگار شیرینه
موفق باشی خانم


جدا شیرینه برام مهربان جون
ممنونم

همستر چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 18:54

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

خوبی؟

من عاشق اسپانیایی ام

4 -5 سالی میشه که انگلیسیم تموم شده و قراره بعد از دانشگاه واسه آی التس اقدام کنم

تابستون پارسال دوماهی شروع کردم با سی دی ها اسپانیایی یاد بگیرم که حس کردم نه وقتش رو دارم نه حصولش رو اما بدجور میخوام یاد بگیرم انشاالله بعدا.....


اما موفق باشی

علایق عجیب هم باشند علایقند و قابل احترام

سلاااااام همستر جان
ممنون شما خوبی؟
مطمئنم تو اسپانیول هم مثل انگلیسی موفقی
ممنون از حضورت

مرضیه شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 14:01 http://ourlittleangel.blogfa.com

سلام
علائقت بامزه و جالبه. امیدوارم بتونی همیشه تو زندگی آدم موفقی باشی، به نظرم واقعا لیاقت بهترین بودن و بهترین ها رو داشتن، رو داری.

سلام مرضیه جون
ممنونم از این همه لطفی که به من داری

کوشالشاهی شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 23:41 http://www.dogdo.blogfa.com

حالا این همه رو نوشتی دمت گرم. نمی شد منابعش رو معرفی کنی شاید یکی دیگه هم خواست یاد بگیره.

میگم بهت

آذرنوش دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 23:59 http://azar-noosh.blogsky.com

گل گیسو جانم من ادبیات انگلیسی میخونم

wow
great
good luck dear

بهنام سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 09:54 http://harfehesabi.blogsky.com/

سلااام
به نظر من که خیلی جالبه!
اینکه اینقدر به زبان علاقه مندی!
منم علاقه مندم ها ولی چندان استعدادی ندارم فکر کنم! یا نه بهتره بگم علاقه مند نیستم چندان! اگه هم دوست دارم چند تا زبان رو یاد بگیرم واسه اینه که مجبورم!
به هر حال موفق باشی شوما!

سلام بهنام
علاقه و استعداد مکمل هم هستن
مجبور چرا؟
ممنونم

پرفا سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 18:52 http://safar-ghahremani.persianblog.ir/

هیچ چیزی اندازه انجام دادن کارایی که آدم دوست داره، مفهوم زندگی رو نمی رسونه.
موفق باشی توی راهت

درسته
مرسی پرفا

ما(ریحانه) سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 20:29 http://ghahvespreso.persianblog.ir

نه عزیزم واسه چی باید بخندیم. منم همیشه همه رو تشویق میکنم به اینکه راه دل رو پیش بگیرن. مگه همه چیز باید نون و آب داشته باشه.
راستی گیسو جون شما که تو رشته زبان هستید در مورد رشته زبان شناسی همگانی برای ارشد اطلاعاتی دارید؟ اینکه چه جوریه بازار کارش چیه؟ اصلا شمای کلی اگر از این رشته دارید میشه بهم بگید . ممنون.

مرسی ریحانه جان
حق با شماست
الان میام وبلاگت میگم

بهنام پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 ساعت 01:12 http://harfehesabi.blogsky.com/

خب مجبور واسه اینکه بالاخره قراره مهندس این مملکت بشیم و شاید خواستیم فرار مغزها بشیم! باید چهار تا زبون خارجکی بلد باشیم یا نه؟!

بااااباااااا مهندددددددددددسسسس
چرا بنزین تموم شد؟؟؟

رهــا جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 22:25 http://fair-eng.blogsky.com

چه جالب...... منم عاشق یاد گرفتن زبانای جدیدم... و به نظرم اصلا هم خنده نداره... شما باید بخندی به کسانی که این حرفا رو زدن!
امیدوارم که موفق باشی :)

ممنون رها جان

رهــا جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 22:27 http://fair-eng.blogsky.com

گل گیسو منو یاد رمان "کافه پیانو" انداخت... اون موقع که می خوندمش خیلی از این اسم خوشم اومد. ;)
سال نو مبارک گل گیسو :)
سبز باشی


سال نو مبارک

آرش چهارشنبه 16 فروردین 1391 ساعت 22:35

آفرین گل گیسو جان خیلی کار خوبی می کنی به نظر من یاد گیری هر زبانی حتی اگه هیچ کاربردی نداشته باشه به ورزیده شدن مغر خیلی کمک می کنه و باعث می شه مغزت قدرت یادگیریش بره بالا.حالا تو که رشتت آموزش زبانه که دیگه هیچی...
پس با قدرت به راهت ادامه بده و به حرف این و اون اهمیت نده.موفق باشی گل گیسو جان

ممنون بابت تشویقتون
خیلی وقته به حرف بقیه اهمیت نمیدم
اینجوری زندگی لذت بخش تره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد