گل گیسو

بگذار هرقدر که میخواهد سوت بزند... قطاری که از ریل خارج شده تکلیفش روشن است!

گل گیسو

بگذار هرقدر که میخواهد سوت بزند... قطاری که از ریل خارج شده تکلیفش روشن است!

اولین دیکته در سال نو!



بعد از دو هفته اخطار دادن و خط و نشون کشیدن و سرمشق دادن های زیاد دیکته ای گفتیم که نتیجه این شد که می بینید :









خب اینم از اولین دیکته ای که تو سال جدید گفتم!!
فقط برای اینکه شاید خط استاد! زیاد خوانا نباشه متن دیکته رو می نویسم براتون...

own = one
cap = cup
rolar = ruler
steudauk = student
for = four
teiree = three
tehar = teacher
tucku = thank you
har = chair
anu = and you
hru = how are you
Imfan = I'm fine
fantnsk = fine thanks

در ضمن دیکته از 18 نمره بود چون 2 نمره شفاهی بود،که ایشون 0.25 شدن!!!
ببینید من چی می کشم!!!

نظرات 27 + ارسال نظر
رها بانو سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 11:41 http://rahabanoo.blogsky.com/

سلام
ای وای عجب شاگرد زرنگی !!!
معلمی واقعاً کار سختیه . من یکی که توانشو ندارم . زود قاطی می کنم وقتی می بینم یکی یه چیزی رو یاد نمی گیره !

ممنونم از لطفت بانو ...

سلام
تازه از این زرنگتر هم هست!
قاطی هم کنی باید با لطافت باهاشون حرف بزنی که یه وقت از درس زده نشن خدایی نکرده!!!

عبدالکوروش سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 12:29 http://www.potk.blogfa.com

ایشون برای کار کردن در وزارت امور خارجه ایران بعنوان مترجم مخصوص رئیس جمهور بسیار مناسب هستند.
لطفا استعداد کشف نشده این شاگرد رو بارور کنید
در ضمن من احساس میکنم شما موقع دیکته گفتن به این بنده خداها یه کم تلفظ کلمات رو غلیظ ادا کردین واسه همین این طفللک مغزش هنگ کرده !
استاد آزمون تافل که نیست،‌ یه کم مخرج خروف رو به لهجه فارسی نزدیک تر کنید تا به گوش این بنده خداها آشنا بیاد.


وای خدا چقدر خندیدم!
بابا لهجه بخوره تو سرم،اصلا این بشر کلا با حروف مشکل داره!

ما(ریحانه) سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 13:10 http://ghahvespreso.persianblog.ir

سلام.. این چند سالشه؟؟/ احساس میکنم از نظر شنوایی مشکل داشته باشه.. یا از نظر بینایی...آخه خنگ ترین شاگرد هم دیگه این قدر غلط نباید داشته باشه...

سلام عزیزم
12 سالشه
منم یه بار به مامانش گفتم که برای تست ببرتش،اما گفت تو سنجش گفتن سالمه

تیراژه سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 14:03 http://tirajehnote.blogfa.com

سلام خانوم معلم...اول این که لطف کردین که بهم خبر دادین آپین....دوم اینکه مرسی که دیروز دلتون سوخت و من را از سر کار گداشته شدن توسط نیما خان کمی تا قسمتی رهایی دادین!!!و سوم اینکه..منم تو راهنمایی خیلی خنگ بودم تو زبان....نه که حالا نیستم؟!!یاد دیکته های پر غلطم افتادم ....وتشر های معلمی که الان حاضرم همه ی لحظه های شاد و سرخوشانمو بدم تا یه بار دیگه اخمشو ببینم...که یه بار ..فقط یه بار ببوسم دست مهربونشو ..که ببینم نگاه نگرانشو.....و شما خانوم معلم...گل گیسوی قشنگم.. میدونم یه روز میرسه که همین شاگرد الکن دلتنگ غرو لندهات بشه...صبوری کن صبوری....که میدونم صبور هستی.صبر با شماهاست که معنا میگیره...تو فیس بوک شاید بتونم معلم نازنینمو پیدا کنم شاید...کاش .

سلام تیراژه جان
خواهش میکنم،لطف از جانب شماست که تشریف آوردین،کاری نکردم
دور از جونت عزیزم،تو این سن شیطنت طبیعیه
ای بابا اون زمان قدیم بود که بچه ها عاطفه داشتن و معلم هاشونو دوست داشتن،الان بچه ها اسم معلم پارسالشونو یادشون نیست!
چاره ای جز صبوری نیست
البته گاهی دلم برای اینهمه حرص وجوش خوردن خودم میسوزه

دردونه سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 14:48

چه باهوش

دقیقا!!!

الهه سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 15:12 http://khooneyedel.blogsky.com/

سلام عزیزم
مطمئنم این کوچولو نه خنگه نه حواسپرت...این کلماتی رو که غلط نوشته عجیبه...باید یه مشکلی داشته باشه...جدی میگما...
یا تا الان اصلا زبان یادش ندادن و حروف رو هم بلد نیست یا یه مشکلی تو یه بخشی از مغزش هست....به کلمات دقت کن...حروف رو تقریبا میشناسه ولی انگار نمیدونه چطوری جورشون کنه....این یعنی حفظ کرده حروف کلمات مختلف رو ولی نه کامل....پس تو سیستم یادگیریش یه اختلالی هست....

سلام گلم
من خودم هم فکر میکنم مبتلا به "آفازیا" و یا "دیسلکسیا" باشه
چون مامانش میگفت تازه 2.5 سالگی زبون باز کرده!
ولی خب والدینش پیگیری نمیکنن دیگه،فکر میکنن عیب رو بچه شون میذاری با این حرفا.
نمیدونن تو مقاطع بالاتر چه مشکلاتی برای بچه شون بوجود میاد!!

احمد سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 17:55 http://www.serrema.persianblog.ir

سلام
اشکال نداره یه جوری خودتو قانع کن مثلا بگو حتما می خواسته منو امتحان کنه !!! اصلا اگر تونستی یه همچین دست خط خوبی پیدا کنی . ملکه انگلیس در عجب است به خصوص اون کلمه ی یکی مونده به آخر
IMFAN

سلام
حتما میخواسته امتحانم کنه، وگرنه اینجوری با قلب ضعیف من بازی نمیکرد خب!
باید یه فرهنگ لغات منتشر کنه،قطعا از لانگمن و آکسفورد فروشش بیشتر میشه

امین سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 22:26

این موجود خارق العادست
خدا بهت صبر بده
دو تا شاگرد دیگه مثل این داشته باشی دو روزه سر از دیوونه خونه در بیاری فکر کنم
ولی از شوخی گذشته.....حتما یه مشکل حادی داره که پدر مادرش باید جدی بگیرنس چون یه بچه ۱۲ ساله اصولا باید بتونه از پس لغات انگلیسی تا این حد ساده بر بیاد.
البته شایدم تنبله و اصلا وقت نداشته واسه لغات و طبیعتا هم دیکته رو گند زده.
هر کدوم از اینا میتونه باشه
در کل خدا بهت صبر عطا کنه

آره فقط دعا کن خدا بهم صبر بده

نگین سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 22:48

سلام:
چه جالب!!!!
باید یه dictionary منتشر کنه

سللللام
قول میدم کمکش کنم منتشر کنه
بشرطی که تو صفحه اولش از من تشکر کنه!!!

نیما چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 00:02

همکار جان ، ما را در غم خودت شریک بدان هموجور !

ممنون از همدردیتون

فلوت زن چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 03:30 http://flutezan.blogsky.com/

سلاااااااااااااااااااااااااااااام عزیزم.
من که اینجوری موندم !
اما الهه راست می گه ، حتماً یه مشکلی توو سیستم یادگیریش وجود داره ! کاش خانوادش پیگیری کنن ! طفلکی !!!

یه کم یاد خودم افتادم ! منم دو سال پیش تابستون زبان تدریس می کردم به بچه های ۱۰ ، ۱۲ ساله و گاهی غلط زیاد داشتن موقع دیکته البته نه تا این حد !

سلااااااام حنانه جون
والا چی بگم وقتی پیگیری نمیکنن،البته برای تشخیص دیسلکسیا یا آفازیا معمولا تو آموزش و پرورش اهمیتی قایل نمیشن و این بچه های بیچاره هم رده ی کودن ها قرار میگیرن در حالیکه هوششون طبیعیه ولی قسمتی از مغزشون کامل نشده تو دوران جنینی
معلمی واقعا سخته و صبر میخواد حنانه!

کورش تمدن چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 07:43 http://www.kelkele.blogsky.com

سلاام
خدا بهتون صبر بده
میگم این بنده خدا زیاد چت میکنه
آخه همه کلمات رو مخفف مینویسه مثل اونایی که زیاد چت میکنن
من نفهمیدم ۰.۲۵ رو از کجا بهش دادید

سلام
مرسی از دعاتون
والا اگه چت میکرد که 20 شو میدادم!
گفتم صفر نا امیدش میکنه 0.25 دادم بهش

مومو چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 10:34 http://mo-mo.blogsky.com

قشنگگگگگگ بووووووووووووود خداییش!
کمک نمی خوای بانو؟ :دی

مرررررسی
چرا فقط برام صبر بخواین از خدا!

کیامهر چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 13:22

گل گیسو بذار یه خاطره برات تعریف کنم از کلاس زبان
بچه که بودیم به اصرار بابا می رفتم کلاس زبانی که معلمش یکی از دوستاش بود و جلسات توی خونه اش برگزار می شد
هم بچه های بزرگتر از ما بودند و هم کوچیکتر
یه پسری بود به اسم سجاد که کلاس اول بود و تازگی نوشتن یاد گرفته بود
دیکته به این ترتیب بود که یه لغت انگلیسی گفته می شد و باید اون کلمه و ترجمه فارسیش رو می نوشتیم
این آقا سجاد چنان سوتی ای سر این دیکته داد که هنوزم که هنوزه یادم که میفته خنده ام می گیره
معلم گفته بود بنویسید sun و سجاد نوشته بود san و بعد از بغل دستیش معنی کلمه رو پرسیده بود
جلسه بعد معلم دیکته سجاد رو به ما نشون داد و کلی خندیدیم
می گفت این هم اخر و عاقبت تقلب :
سجاد نوشته بود san : ترشی( خورشید )

سلام کیامهر عزیز
وااااای خیلی خندیدم
حالا خوبه بغل دستیش بوده! اگه دور تر بود سیر ترشی میشنید!!!
البته san نوشتنش کمی قابل تحمل بوده چون همونطور که میدونید انگلیسی اونطور که خونده میشه نوشته نمیشه...
مرسی که این خاطره ی جالبو تعریف کردین

مهدی پژوم پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390 ساعت 03:31 http://mahdipejom.blogsky.com

سلام دوست...
ممنون از حسن نظرتان...
زنده و پایدار باشید نازنین....

سلام
ممنون که اومدین

رها بانو جمعه 2 اردیبهشت 1390 ساعت 11:39 http://rahabanoo.blogsky.com/

گل گیسو جون فقط می خواستم ازت تشکر کنم و بگم مرسی که همیشه هستی عزیزم ...

رها جونم منم ازت ممنونم که هستی خانومی
خوشحالم که دوست خوبی مثل تو پیدا کردم

ابر چند ضلعی جمعه 2 اردیبهشت 1390 ساعت 13:35 http://abrechandzelee.blogsky.com/

باحال بود!...
البته بنده با دوستانی که اسم رو بچه مردم گذاشتن و گفتن مشکل داره و اینا موافق نیستم!...شاید باورتون نشه ولی خود من اولین دیکته ام رو ۱۳ شدم! اونم دیکته فارسی و نه انگلیسی! (اگه این نکته که معمولا اولین دیکته در اول دبستان چند تا کلمه بیشتر نیست رو مد نظر قرار بدید تازه متوجه عمق فاجعه میشید!)...ولی نه تنها مشکل یادگیری و ذهنی نداشتم بلکه با مرور زمان مشخص شد یکی از نوابغ و دانش آموزان نمونه مدرسه مون هستم! (آیکون "باز کردن نوشابه مشکی تشتک فلزی برای خود!")...

مرسی
وااااای نمره ی دیکته تون پدیده بود
البته برای دانش اموز اول دبستان طبیعیه
اما نه واسه شاگرد من که اول راهنماییه و قبلا کلاس زبان هم میرفته

تیراژه جمعه 2 اردیبهشت 1390 ساعت 17:03 http://tirajehnote.blogfa.com

سلام خانم معلم...تمام نشد این دیکته گفتن تان؟!!پس کو پست جدید؟

سلام عزیزم
یه کوچولو گرفتارم
ایشالا وسط هفته حتما

وانیا جمعه 2 اردیبهشت 1390 ساعت 23:47 http://bfhvaniya.blogsky.com

سلام من حوصله ی شاگرد ندارم

واقعا صبرو حوصله میخواد

علی دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 ساعت 13:36 http://monti.blogfa.com

بینخودمون بمونهچندتا از این افضات شاکردتون رو من توی دلم گفتم... اینکه درست نوشته چرا معلم روش خط کشیده


پیش میاد

تیراژه (مهرداد) چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 ساعت 14:57 http://www.teerajeh.persianblog.ir



حلال دلتون باشه!

تیراژه جمعه 9 اردیبهشت 1390 ساعت 22:34 http://tirajehnote.blogfa.com

سلام.........نرسید این وسط هفته تان احیانا؟!!!!پس کو پست جدید خانوم معلم؟!

سلام عزیزم
شرمنده به خدا
درس و یه ترجمه ای که چند وقت بود دستم بود کل هفته رو پر کرد
ایشاا... بزودی آپ مییشم
ممنون که پیگیری

باران... سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390 ساعت 14:55 http://samamh.blogfa.com

سلام
میخوام سرفرصت بیام مطالبتون را بخونم روزی یکی

سلام
خوشحال میشم

Max شنبه 31 اردیبهشت 1390 ساعت 17:16 http://maxmilian.blogfa.com

سلام
بلاگ خانم ماریو رو مرور می کردم . رفتم بلاگ مرحوم شیرزاد . از نظرات اومدم طرف شما . به هوای دیکته اومدم و
من هم معلمم ،‌البته نه زبان ،‌معلم کامپیوتر هستم و با بچه های دبیرستانی کلنجار میرم .
بماند . شاگردای ما با فارسی روان مشکل دارن چه برسه به زبان شیرین انگلیسی .
به نظر این دانش آموزتون زیاد چت می کنه (در موافق با آقای تمدن عرض می کنم) چون پینگلیشش خوبه و این اصطلاح (hru) دقیقا چتی هست . البته یه کم هم با چ مشکل دارن همه ی چ هاشون h خالی هست . احتمالا لهجه ندارم ،‌مثلا لری یا کردی . چون ruler رو rolar نوشتن و teacher رو tehar
در پناه خدا موفق و پیروز باشید.

سلام استــاد بزرگوار
ممنونم که اومدین
حقیقت این شاگرد عزیز که خون مارو تو شیشه کرده اصلا نمیدونه چت چیه فقط انگار آفریده شده تا منو عذاب بده
اوه خدا بهتون صبر بده با بچه های دبیرستانی سرو کله زدن واقعا هنر میخواد!!!
شما هم سربلند و پیروز باشید.

mEhdi جمعه 19 خرداد 1391 ساعت 09:44 http://mehdi.mirani.ir

خیلی خندیدم
ولی خداییش این رو:
hru = how are you
باید نمره‌اش رو می‌دادین!
طرف اومده چتی (chati) نوشته، خوشم اومد از استعدادش
بعدش این بنده خدا ها مگه چند سالشونه...
طرف وقتی بلد نیست بنویسه سلام! زبان انگلیسی واسه چیشه!
معلم هاش کم کاری کردن، وگرنه بچه‌ام باهوشه : D

در هوش ایشون که شکی نیست
مسلما کم کاری از جانب معلم ها هم بوده ولی خودش هم بی تقصیر نیست

mEhdi جمعه 19 خرداد 1391 ساعت 09:52 http://mehdi.mirani.ir

بعدش هم عدالت رو رعایت کتید لطفا!
بعضی جاها معنی فارسیش رو نوشته بود، نصفه نمره حقش نبود ؟!!!!
: D
ببحشید دخالت می کنم اینقدر، من خیلی خیلی کم نظر میزارم، اندازه ی چندین ماه نظر گذاشتم امشب

نمیشد من معلم یچه ها می‌شدم آخه ؟
اعصابم خورد شد !!!!

نه حقش نبود
باید سخت گرفت که بچه بی سواد بالا نیاد

mEhdi جمعه 19 خرداد 1391 ساعت 10:20 http://mehdi.mirani.ir

این بچه به نظرم باهوشه...
حالا از من گفتن!
به کلمه ی cup توجه کن
سمت راستش نوشته لیوان، سمت چپ نوشته فنجان!
یه شیوه ای که من همیشه دارم وقتی بین دو تا چیز مردد هستم واسه امتحان، یه جوری هر دوش رو می نویسم که یکیش درست از آب در بیاد و جوری بنویسم که کسی هم شک نکنه

باهوش زیادیش میشه، گفتم بزار ناراحت نشه. خواهر من کلاس پنجمه، دست خط فارسی و انگلیسیش از من خیلی بهتره!
باهوش نه، اما خنگ هم نیست، شاید نباید زبان بخونه، مثلا نقاشی کنه، یا بنویسه

چه اصراریه همه میخوان یه کاری رو به زور انجام بدن،

اول راهنمایی که بودم، همه نمره هام 20 بود، غیر از انشا که 18 !
دبستان همیشه از انشا فرار می کردم، یه بارم یادمه یه کتک از دست معلمم خوردم! آخه وسطِ کلاسِ انشا، به بهانه ی دستشویی! کلا از مدرسه فرار کردم! تا این حد متنفر بودم از انشا نوشتن و خوندن.

الآن می فهمم به خاطر فضای محدود مدرسه های ماست
وقتی میگن بهار را توصیف کنید! یا بدتر، می خواهید چه کاره شوید! ذهن یه بچه اصلا نمی کشه چی بنویسه، جا واسه خلاقیت نداره. لاقل واسه اون زمونِ من خارج از ذهن کودکانه‌ام بود

حالا می نویسم. نه خوب، نه بد. فقط جوری که خودم دوستشون دارم و همین برام کافیه، که نوشته ی 1 سال پیش وبلاگم رو که می خونم، هنوز هم تا آخرش میخکوب میشم و باز لذت می برم و دوستش می دارم

خلاصه بچه هه گناه داره، میدونم معلمی سخته، ولی خوش به حالت معلم بچه هایی
خنگ شون هم دوست داشتنیه
اگه می شد، همین حالا درسایی که تا حالا خوندمو میزاشتم دمه کوزه، می شدم معلم، فقط معلم بچه ها!

خلاصه کیف کن و دوسشون بدار
خنگ و احمق و هر چیز دیگه‌شون، دوست داشتنی تر از آدم بزرگ هایست. حالا چه احمق باشن چه تیز هوش! جدی میگم.
دو حالت داره:
یا این رو میدونی
یا یه روزی خواهی دونست

ببخشید زیاد نوشتم
برگه امتحانی بچه رو و تصحیح کردنش رو دیدم، ذوق کردم کلی!!!

سلام
ممنونم که نظر گذاشتین
و خوشحالم که انقدر جذبتون کرده این پست

من به تک تک شاگردهام عشق می ورزم
سپاس از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد